توسعه ظرفیت‌های درمانی و پایش وضعیت خدمات بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت در این بازدید مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت؛جمعی از کارشناسان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با حضور در این مرکز درمانی، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان، وضعیت موجود، چالش‌ها، ظرفیت‌های توسعه‌ای و راهکارهای ارتقای کیفیت خدمات درمانی را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند.
در این بازدید دکتر رشیدی مسئول اقتصاد درمان ، جاوید کارشناس مسئول نظارت و اعتباربخشی  و پایمرد کارشناس ناظر بیمارستانی معاونت درمان با همراهی حسین پایمرد سرپرست بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت، آیت آبروشن مدیر خدمات پرستاری و خدیجه سادات رحمت‌زاده سوپروایزر کشیک بیمارستان، موضوعاتی از جمله ارزیابی توسعه تخت‌های بیمارستانی در راستای بهبود کیفیت خدمات درمانی، توسعه بخش‌های بستری با نگاه ویژه به تخت‌های مراقبت ویژه خصوصاً بخش ICU، پایش وضعیت مراقبتی بیماران، بهبود وضعیت درمانی بخش‌ها و بررسی راهکارهای مدیریت بهینه تخت‌ها را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.
همچنین خانم ها وحیدیان کارشناس حوزه دفتر پرستاری معاونت درمان، قلی‌پور کارشناس نوزادان معاونت درمان و هادی‌پور مسئول مامایی معاونت درمان، با حضور در بخش‌های مختلف بالینی بیمارستان، فرآیندهای مراقبتی و ارائه خدمات را بر اساس چک‌ لیست‌های ابلاغی وزارت بهداشت مورد ارزیابی قرار داده و توصیه‌های لازم در راستای ارتقای کیفیت خدمات پرستاری، مامایی و مراقبت از نوزادان ارائه کردند.
حسین پایمرد سرپرست بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت در حاشیه این بازدید اظهار داشت: با توجه به حجم بالای مراجعات مردمی، کاهش مزمن تعداد تخت‌های بیمارستانی متناسب با نیاز منطقه و ضریب بالای اشغال تخت، به‌ویژه در بخش اورژانس و تخت‌های ویژه ICU، موضوع توسعه ظرفیت‌های درمانی بیمارستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در همین راستا، رایزنی‌ها، بررسی‌های فنی و ارزیابی‌های کارشناسی لازم در خصوص مدیریت بهینه و افزایش ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در حال انجام است و امیدواریم با حمایت و همراهی مسئولان ذی‌ربط، زمینه لازم برای رفع بخشی از چالش‌های موجود و ارتقای خدمات درمانی به مردم شریف منطقه فراهم شود.
وی افزود: بررسی راهکارهای مختلف برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود، کاهش هزینه‌های احتمالی، جابه‌جایی هدفمند تخت‌ها و تقویت بخش‌های دارای بار مراجعات بالا، از جمله موضوعاتی است که در دستور کار کارشناسی بیمارستان قرار دارد.
دکتر رشیدی مسئول اقتصاد درمان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز با تأکید بر اهمیت بازدیدهای میدانی اظهار داشت: شناسایی دقیق مسائل، مشکلات و چالش‌های مراکز درمانی و تلاش برای رفع آن‌ها از طریق برنامه‌ریزی کارشناسی و استفاده از ظرفیت‌های موجود، از اولویت‌های معاونت درمان است. این بازدیدها فرصت مناسبی برای ارزیابی وضعیت بیمارستان‌ها، بررسی نیازها و ارائه راهکارهای مؤثر در راستای ارتقای کیفیت خدمات درمانی و افزایش رضایتمندی بیماران فراهم می‌کند.
در پایان این بازدید، مسائل، چالش‌ها و ظرفیت‌های موجود بیمارستان مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد پیشنهادها و نتایج حاصل از ارزیابی‌های کارشناسی، جهت تصمیم‌گیری‌های بعدی در مراجع ذی‌صلاح مطرح و پیگیری شود.